söndag 24 mars 2013

"Mitt lif"?

Det här är min härliga lillebror och anledningen till att bloggen fick heta "mitt lif". Det här är ett uttryck som han använder när han tycker att livet är underbart. Åh, mitt lif, säger han då med emfas. Så mycket livsglädje i ett litet uttryck!
Linus har alltid brottats med talet. Om språket bara handlade om att uttala varje vokal och konsonant på rätt sätt hade man lätt kunnat konstatera att hans språk är fullt av brister. Men när det gäller egna färgstarka uttryck är hans språk rikt. Jag och min man har alltid älskat Linus språk och den egna lilla betydelse som han lägger till. Därför är "mitt lif" en liten hyllning till dig Linus. Du inspirerar mig! Vi är så glada över att du har tagit dig igenom den tuffa sjukdomstid som nu nästan ligger helt bakom oss. Heja Linus! Vi älskar dig!


Inga kommentarer: