torsdag 4 april 2013

Nygammalt till hallen!

Veckan innan vi reste bort fick jag ett sådant där "nä nu ska det bara bli gjort"-ryck! Drog fram skruvdragaren och skruvade ner hallinredningen, slipade ner de värsta bubblorna i strukturtapeten i slipmaskinen och tapetserade. (Visst får man några genuspoäng här va' ?)
Blev det klart? Nähä! En våd för lite!!! Och därför ligger alla ytterkläder huller om buller på gästsängen i "lilla-rummet". Men så här är det ju ofta i "renoveringsträsket". Projekten blir inte färdiga när man tänkt sig, det dyker upp problem längst vägen o.s.v. Därför bjussar jag gärna på en bild av hur det ser ut på riktigt:



Men jag måste(!) ju också lägga ut en försmak på hur det kommer att bli. Jag har länge varit sugen på att testa griffeltavelfärg. Pallens överdel liksom nyckelskålet fick en omgång sådan färg. Betsade resten av pallen med järnvitriolbets. Blev riktigt nöjd :) Tillsammans med den nya tavlan tror jag att det blir en bra helhet- så småningom!


Kram!



 

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Snygg sjal:)

Unknown sa...

Tack! Bra att se nå't positivt i röran!