onsdag 24 april 2013

Pyssel och pyssel!

Åh, jag hade glömt hur det känns när man är vaken många gånger varje natt, månad efter månad. Känner mig sådär ohärligt genomtrött. Eftersom bebisen äntligen börjat äta lite mer mat och faktiskt till och med dricka lite välling, hoppas jag att det snart vänder. Tills dess är det bara att hålla i och härda ut!! Tur att dagarna är desto bättre. I princip varje leende återgäldas med ett brett smil som visar upp de två små tänderna! Känslan av att mötas av ett sådant leende hade jag också glömt :)

 Tänkte bjuda på lite bilder från barnens pysselhörna. Eftersom barnrummen är ganska små och dessutom behöver renoveras, ville vi se till att barnen skulle få plats att pyssla, att breda ut sig och att kunna skapa. Skönt att inte behöva städa hela tiden. Nästa dag kan de helt enkelt fortsätta där de slutade!

Det här rummet ligger en trappa ner och är lite källarmörkt. Jag satsade därför lite extra på mysiga lampor för att det skulle kännas inspirerande att gå ner och sätta sig här. Så fort de har kompisar hemma sitter de här och grejar. Lite mer sällan annars...








Det är 7-åringen som sitter här mest och när hon pysslar själv vill hon helst sitta nära mig. Då plockar vi upp grejorna till köksön. Det kanske slutar med att alltihop hamnar i 7-åringens rum nu när det börjar ta form. Det ligger iallafall närmare köket ;)
Kram!




Inga kommentarer: