tisdag 14 maj 2013

Att sätta ett frö!




Nu grönskar det igen! Den här tiden på året är fantastiskt. Jag vet inte hur många år som jag sagt, eller hört andra säga, att maj är den vackraste månaden och i nästa andetag att den går alltför fort förbi. I år har jag faktiskt möjligheten att njuta av månaden maj, Och det tänker jag också göra. Basta!

När allt förändras så fort runt omkring mig blir tiden som går och livets kraft så synlig. Årstider kommer och går. Livet tar fart igen, varje vår. Det är fantastiskt.
Det finns ett kinesiskt ordspråk som lyder: Den som planterat ett träd har inte levt förgäves. Ja, den som lämnar ett träd efter sig har gett något som finns kvar. Det vill jag göra. Det kan jag göra. På olika sätt. I olika tider av livet. Men något slags träd vill jag att det ska bli. Dags att sätta ett frö!
Kram!
 
 




 

2 kommentarer:

R sa...

O ja med starka rötter, god frukt och ljuv doft!
Vad heter blomman på bild, den skulle jag vilja ha.... o lyktorna och bänken....

Unknown sa...

Blomman, som jag blivit smått förälskad i, heter kungsängslilja! Kram!