onsdag 8 maj 2013

Bebistips och förrättssallad med det lilla extra!

Nej, vi tar ett recept igen va'?
Till Valborg skulle jag fixa en förrätt, vilket jag nämnde för min frisör. Hon hade ett tips på en enkel, men ändå lite spännande förrätt som jag beslöt mig för att testa:
Lägg babyspenat och ruccola på tallriken. Ett par, tre skivor bresaola på det. Smula över stora smulor av chevr'e. Lägg några björnbär på kanterna och därefter några nötter efter smak. Sist men inte minst: Ringla över lite honung! Mmm. Tack för tipset Madeleine!
Ser ni den lilla nappen i hörnet av bilden? Jag har en liten bebis som verkligen inte tycker om att bli matad, men som däremot tycker att det är ganska trevligt att äta själv. Efter otaliga, misslyckade, försök att få henne att uppskatta gröt fick jag nog och tog bilen till babyproffsen i hopp om att någon uppfunnit någon smart liten sak som kunde vara till hjälp. Det hade någon :)
Den här matnappen är alltså ett hett tips. Man lägger i ett par skedar gröt som bebisen på egen hand kan äta!!! Nåja, kan iallafall hjälpa till litegrann!
Kram!

Inga kommentarer: