måndag 6 maj 2013

Små överraskningar!

Det är faktiskt ganska spännande att för första gången uppleva sin trädgård på våren. Vänliga ansikten av scilla och krokus tittar fram lite varstans. Tjocka, gröna rabarberblad dyker upp i landet!
Ja, det blev en riktig trädgårdshelg! (Tusen tack till föräldrarna som grävt i landet och planterat rosor och klematis med mig och till mitt fina syskonbarn som är den bästa barnvakten i världen!!)
Flera av de göromål som känts som berg att bestiga är nu övervunna och idag kunde jag och lilltjejen kliva ut i trädgården och ha lite lagom mycket att ta itu med! Underbart att vara ute och smågreja med en nöjd bebis bredvid. Bäst att lägga den här stunden högt upp i minnesbanken!
Nu är mina kungsängsliljor och tulpaner snart redo att blomma. Jag håller tummarna för att rådjuren har annat att tänka på ett litet tag till.
Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

sköna maj välkommen!!!!

Anonym sa...

Bästa mostern i världen :)