måndag 10 juni 2013

Det tar sig!

Nu börjar det hända grejer i landet, pallkragarna och rabatterna. Potatisen behöver snart kupas, salladen kan börja plockas och ärtskotten behöver snart stöd för klättring.
I flera år har jag längtat efter en trädgård att odla egna grönsaker i. Nu ligger den här omkring mig!
Rabatten runt flaggstången bjuder på överraskningar. Mannen tog spaden och fixade kanten och jag har rensat lite bland perennerna och nu ser den riktigt snygg ut. Lila aklejor är snart färdiga för säsongen. Nu tar en vacker, blå iris över och snart kommer en pion. Vad det blir för färg på den återstår att se.
Till sist tänkte jag avsluta min lilla följetong om sömn: Nu vågar jag nog säga att det har vänt! Lilltjejen sover riktigt bra och även jag har börjat komma till ro. Det är fantastiskt att kunna lägga sig på kvällen och känna sig trött och lugn. Och få sova. Vilken skillnad från stressen jag kände för bara någon vecka sedan. Att få och kunna sova; what a blessing!

Kram!







1 kommentar:

Anonym sa...

Det skall bli kul att se din trädgård live till midsommar...KrAM