söndag 25 augusti 2013

Att inreda ute!

För ett par veckor sedan bjöd vi in till kräftfest hemma hos oss. Vi fick nog båda den där känslan att vi ville anstränga oss lite extra. Så vi satte igång att inreda vår uteplats. Upp med enkla, vita gardiner. Ut i rabatten och plocka blommor. Stryka dukar. Fram med en ljuskrona till...
Vad roligt det är när man inreder inför en fest och man njuter av det tillsammans! Och eftersom vi själva var rätt nöjda med den inredda känslan som uppstod har vi spenderat en hel del tid därute sedan dess.
Ja, det är väl det som är poängen med allt det här inredandet!? Att skapa en plats där man trivs, ensam eller tillsammans. Där man gillar att vara och att sedan stanna upp och vara...
Annars får jag lov att säga att det här inte varit min bästa helg. Mitt lilla finger har bultat. Har känt mig trött och hängig och inte helt tillfreds. Nej, men det är väl livet antar jag. Det går inte alltid som på räls...
Kram!





Inga kommentarer: