torsdag 7 november 2013

NYC+grabbrum=Lek

Vår 9-åring har tålmodigt väntat på att föräldrarna ska slutföra hans rum. Så igår kväll satte jag och Mellantjejen i största hemlighet upp fondtapeten. När vi städat bort alla målarverktygen ledde en stolt syster in brorsan medan hon höll för hans ögon. Sedan räknade vi ner tillsammans och ropade: Titta!!!


Tre väggar är vita, förutom garderobsluckorna som fortfarande är bajsbruna (snart ska de också bli klara), så fondtapeten gjorde stor skillnad: Den satte hela känslan!


De här små samtalen som man för, när man ska planera ett nytt rum tillsammans med sitt barn kan ju vara ganska fascinerande! 9-åringen ville först ha en fototapet av någon seriegubbe. Och jag tänkte för mig själv att en 9-åring snart blir 10, 11 och börjar tycka att just den här lilla seriegubben känns på tok för barnslig. Jag fick honom därför att kika på några rullar till och slutligen deklarerade han att den här tapeten, den ville han ha!
Lite lättad blev jag och tänkte att tapeten nog skulle funka ett tag: Den upplevdes som närmast tonårsaktig, till skillnad från förra valet. Så jag var tvungen att fråga honom varför han ville ha just denna (relativt mogna) tapet! -Jo, för den här tapeten kan man leka på! Hans små lekgubbar skulle kunna köra på gatorna och flytta mellan husen! Min lilla gubbe! Så härlig! Jag hoppas att han får till riktigt roliga lekar där på tapeten! Nu återstår att, förutom att måla om de bruna garderobsdörrarna, sätta upp tavlorna och någon hylla för hans böcker. Sedan tror jag att vi är i hamn!
Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad fint det blev!!!

Unknown sa...

Tack!!!