söndag 5 januari 2014

Vårnyheterna duggar in!

Ja nu börjar vårnyheterna dugga in. Efter att ha bläddrar igenom House Doctors katalog kan jag konstatera att det är mycket som är vackert och helt rätt i tiden:


Det är lätta möbler, ljust, grått, mättat blågrönt och sotad rosa. Rena träytor, metaller, glas och marmor. Och en massa glas.


Och ibland också med en egen, ny, liten twist. Ibland blir det dock väl mycket av den senare halvan av 1900-talet för min smak. Jag känner mig fortfarande mest hemma i det tidigare halvseklet. 
Men jag kan ändå inte låta bli att gilla färgerna i den här bilden: Det luftiga glaset mot ärgad metall. Ljuvligt, som min syster skulle ha sagt!

Kram!

Bilder: Housedoctor.dk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

....ljuvligt, det var allt ett tag sedan det uttrycket kom ur min munn.....ha en bra vecka!! Kram

Unknown sa...

Ha ha, måste ju påminna dig ibland ;)