fredag 14 februari 2014

En hjärtesak!

Efter lång dags färd kom vi igår hem till syster-yster och blev bjudna på en fredags-buffé jag sällan skådat. En massa goda smaker och vackra färger! Och dessutom en egen tallrik till mig med sådant som jag tål. Så bortskämd jag kände mig. Och så roligt att se syster i sitt esse!


Och jag passade såklart på att fota högt och lågt, men jag måste fråga om ett par av recepten innan jag lägger ut något mer...

Gårdagens alla hjärtans dag blev alltså en riktigt fest. Där Mellantjejen delade ut egenhändigt gjorda hjärtan till var och en. 

Och så min lilla present till syster och mamma: Jag tog syskonbarnet till hjälp att måla lill-stumpans ena hand och fot svarta med vattenfärg. En liten not med tid och namn, några extra stänk med penselns strå över det och till sist en ram. Enkelt, men förhoppningsvis uppskattat! 

Jag ska snart göra en likadan till mig själv. Bäst att passa på medan de där små fötterna är små och nästan "ogådda"!



Kram!

Inga kommentarer: