lördag 8 februari 2014

En liten pastell!?

Idag tog jag min viljestyrka till hjälp för att komma iväg en stund till världen utanför. Världen betydde idag en liten tur på stan med mellanfröken. Riktigt mysigt hade vi det och hann med en massa prat och tuggummibubblor gjorde vi också! Nu hör jag henne fixa och ordna (sjungandes) med sina nya grejor.

Vilostund på sängen med mina nya tofflor och ett par nya inredningstidningar, alltså: 

Det är en hel del pasteller nu och framför allt rosa... Som den på Sköna Hems nya omslag.



Ändå har jag inte fått in ett enda litet inslag av pastell här hemma. (Jo, förresten -en bukett tulpaner!) 
Det beror nog mest på att jag tycker alldeles för mycket om jordfärg för att pastellerna riktigt ska trivas... Som  de gör på omslaget ovan; lite rosa, en gnutta jordfärger och alltsammans mot en vit canvas!


En tjej som verkligen lyckats med kombinationen vitt, trä och pastell är Linn som driver bloggen: Spirellos Krimskramserier (tipstack till mittgrönalillarum!). Så värst mycket krimskrams ser jag nu inte! Däremot en bukett samstämda stilleben! Där detaljerna är allt annat än utslängda solitärer utan istället bildar en finstämd helhet. Vilsamt och vackert!

Men min egen färgsättning känns mer som lampmåleriet från Aftonbladets bilaga ovan, Sköna hems lov till skärbrädan som inredningspryl eller helt enkelt som de där helsköna tofflorna, ett fynd från Deichmann i beige och grått. I dem känner jag mig helt hemma! Om än inte särskilt vårig :)


Kram!

Inga kommentarer: