söndag 2 mars 2014

En stickig vän!

Vårvintern är ju inte krukväxternas höjdpunkt. Varma element och mörka dagar ger tuffa förhållanden för de flesta av dem. Och inte blir det bättre med min (brist på) frekvens vad gäller vattning.
Nej, jag låter mig med mitt sunda förnufts goda minne falla för kaktustrenden som synts lite här och var. Och hoppas på ett mer behändigt krukväxtliv. Som förmodligen sparar mig en och annan krona av bara farten.




Och förhoppningsvis sparar lite tid till att börja med vårens trädgårdsarbete. Det är ju snart dags för frösådd även här i Mellansverige. 
Hmm, vad ska jag börja med? Kål, kryddväxter,.. tomater? Ska ta mig en rejäl fundering över vad som fungerade och inte fungerade under föregående säsong. Och rycka tag i ett par av mina favoriter bland trädgårdsböckerna. Det brukar kunna sätta rejäl fart på inspirationen!

(Annars hejar vi på en god vän som åker Vasaloppet idag och hoppas att de mosiga spåren inte varit alltför besvärliga!)

Kram!

Inga kommentarer: