söndag 30 mars 2014

Lyx från Pomp de Lux!

Någon mer än mig som känner lusten att förnya garderoben när våren kommer!?

Här kommer ett smakprov på några hemklickade plagg från Pomp de Lux. (Även grabben fick några plagg, men han vill inte vara med på bild.) 
Det ville däremot mellantjejen, som med höga skratt försökte få lillasyster att tycka desamma. -Det gjorde hon inte!

Hur som helst; vida, sköna, mönstrade brallor. En blus med vidd till lillaskruttan. Älskar den där stora siluetten till liten och kan bara föreställa mig hur härligt fritt det känns att springa, krypa och klättra i kläder som inte smiter åt!




Mellantjejen tycker ännu att det känns väldigt festligt att ha kläder som liknar lillasysters. Så till skolavslutning och sommarkalas blir det dessa båda i grått respektive rosa.


Det är tredje gången jag beställer grejor från Pomp (nej, jag får ingen ersättning eller rabatt för detta) och jag tycker dels om att de håller för att åka upp och ner från tvätten och dels för att de har små detaljer som ger det lilla extra: Några svalor som lyfter från lillasysters rygg eller en virkad kant istället för en rå och stickig mot mellantjejens hals. Prisvärd lyx, liksom!

Kram!

Inga kommentarer: