måndag 17 mars 2014

Varför Pinterest?

Ja, idag bjuds på en bildkavalkad utan dess like! (Åtminstone om man jämför med min vanliga inlägg.) Bildregnet består av ett knippe skärmdumpar från min sida på Pinterest. (Pinterest går att ladda ner som gratisapp. Där finns möjlighet att skapa sina egna bildmappar.)
Hör du till dem som hakat på? För egen del blippade jag runt ett slag och glömde sedan bort appen eftersom jag inte riktigt förstod vad jag skulle ha den till. Det vill säga tills min systerdotter visade sina fina kollage och jag genom hennes sida hittade favoriter att följa. Och blev fast!!!

Nedan kan du skrolla fram några av mina favoritbilder. För det var när jag samlat på mig en hög bilder som jag började förstå poängen. Du som följer mig vet att jag är ganska trött på "slit-och-släng" och "följ-varje-trend-mentalitet". Så hur hittar man då den där egna stilen som man kan hålla fast vid? Den som känns genuin och hållbar? Och som kan uppdateras i högst maklig takt.
Ja, då bjuder Pinterest faktiskt på finfin hjälp! När jag började bläddra i mina egna mappar såg jag ganska snart vissa gemensamma drag. Som jag känner igen från sparade tidningsklipp och bilder sedan snart 15 år tillbaka! Nämligen färgerna, materialen och stilen som jag genuint tycker om och känner mig hemma med.





Och sedan började det roliga; att fundera över vad i detta som tilltalar mig. Så att jag kan ha det som mental vägledning och undvika felköp. Men också hitta en grundplan för helheten.
Ser du t ex att färgerna går igen i samtliga bilder? Men att kontrasterna är lite större i bilderna nedan jämfört med de ovan? I bilderna ovan är också inredningen sammantaget lite för mörk eller ljus gör min smak.  Men i bilderna nedan- där är jag helt hemma. -Skulle kunna flytta in direkt!








Ja, det här är mitt sätt att leka med Pinterest. Kanske något för dig också? 

Kram!

(Bilderna hämtade från mina mappar på Pinterest under Pinner: jennyevaaberg.)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Nu har jag pintat en massa bilder från dej :)
Jag gillar ju din stil :)

Unknown sa...

Kul!