onsdag 30 april 2014

Bukett för ett snöigt Valborg!

Det fantastiska vårvädret i april avslutades med en Valborg inbäddad i blötsnö. Jaha. Det är väl sånt som kallas aprilväder, antar jag. April har ändå bjudit på så pass mycket fint väder att jag liksom inte har mage att klaga. Att bädda ner sig i en filt, tända lite ljus och dricka en rejäl kopp kaffe för att sedan följa hur snön smälter utanför fönstret känns som en bra början på dagen.

Tur att man kan ta med vårblommorna in istället. Som i en liten blandning av kungsängslilja, rödbladig alunrot och ett litet rabarberblad. 


Och tur att jag tog mig ut på en liten, men mycket trevlig, loppistur under förra helgen. Så att jag kunde fynda de här små glasvaserna för 5 kronor styck.


Och den här korgen att plantera blommor i. Ja. När snön försvunnit.


Och ett par kopparkärl som fick ge lite värme åt vårt gråvita kök!


Det får låta precis hur fånigt som helst. Men för någon som just nu tillbringar väldigt mycket tid hemma är sådana här saker stämningshöjare. Och därför något som inte får underskattas!

Hoppas du får en bra 1:a maj! Och att den där snön smälter snart.

Kram!

2 kommentarer:

Bara anna sa...

Här snöar det inte, tack och lov men kalla vindar har vi.
Mysigt kök ni ser ut att ha!
Önskar dig en skön dag!

Unknown sa...

Tack detsamma, Anna! Ha en fin Valborg och njut av de fina kycklingarna :)