onsdag 16 april 2014

Fixa påsk med kvistar och fjädrar!

Idag firar vi mellantjejens födelsedag. Hon var så nervös igår kväll och därför var det extra roligt att se hennes reaktion nu på morgonen. Tänk att man kan bli så hänförd av ett lurvigt talande monster att man slår ut med armarna och ropar: Jag är lycklig! ( Ja, inte jag alltså!)

Annars inväntas påsken. Och lite påskfint har vi gjort! Jag gillar fjädrarna i naturens egna färger och kvistar som drivits i blom i vas. De harmonierar så fint med den halmgrå världen där ute som långsamt klär sig i grönt.




Jo, jag äger faktiskt två lurviga ägg! Däremot har jag inte fönsterlampor stående på köksgolvet. Men att fota i fönstrets motljus är som dömt att misslyckas...




På trappen är det däremot gott om ljus. Det tackar vi för :)


Jag önskar dig en glad påsk!

2 kommentarer: