lördag 19 april 2014

Påskfirande!

Eftermiddagen och kvällen spenderades hos goda vänner. Så mysigt. Och trevligt!

En liten blomma hade man med sig... Japp! Både pompom-boll och små ägg fick plats.


Det här arrangemanget mötte oss på köksbordet. Så enkelt och vackert! Jätteklöver i svart kruka ska det va'!

Och här i köket spenderades stora delar av dagen. För min del sittandes på golvet hos en liten lekande tjej medan mat och prat avhandlades.


En promenad till lekparken, skattjakt, snabbläsning av påskberättelsen och en femkamp hanns med. Mellan mat, fika och lite mera mat. Det var länge sedan jag var så mätt. Jag måste nog fråga efter receptet på den där yoghurt- panacottan med rabarbertopping! Ja, helt klart, när jag tänker efter!

Och under skattjakten blev jag vänligt förvisad till däcksstolen på altanen som bäddats med täcken och tidningar. Vilken omsorg!

Lill-stumpan passade på att öva piruetter medan de stora barnen tävlade. Väldigt roligt, tyckte hon. Ganska läskigt, tyckte jag, med tanke på de vinglande stegen som följde!


Ja. Och vid tiotiden låg hela familjen nedbäddad. Utan att behöva vänta på sömnen.
Vi skrattade gott idag på morgonen när vi hörde att våra föräldrars gemensamma fest sträckts ut en bra bit efter midnatt. Hur ska vi bli när vi blir lite äldre? Läggdags vid 19.30?! Eller blir man piggare som pensionär?

Kram!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en riktigt härlig och mysig påskafton! Haha mormor och morfar alltså, de förvånar en ibland ;). Frida

Unknown sa...

Ja, det var det! Hoppas ni hade det minst lika bra och att du hade det roligt med gänget i Örebro! Kramar!

Anonym sa...

Vad underbart med sådana vänner!!! Så omtänksamma.Ni hade en fin påsk förstår jag. vi med men vi saknade er allt. Nu kommer vi snart och hälsar på er. Vilken fin blomma du hade gjort. Vet du Jenny vi ska ta igen sena nätter med råååge framöver. "Tid som varit kan man aldrig få igen, men tid som KOMMER, väntar alltid på en morgon, som blir BÄTTRE än idag!!! Love

Unknown sa...

Puss på dig :)