måndag 26 maj 2014

Ett litet växthus- som är mitt!

Hoppas du har fått en bra start på den nya veckan! 
Magsjukan har turnerat vidare här hemma. Men nog om det...



Jag har iallafall fått pyssla med mitt nytillskott i trädgården. Ett svart vitrin-växthus som jag fick i morsdags-present. Litet, men tillräckligt stort för mina tre sorters tomatplantor.


Men det var faktiskt på håret! Jag tror inte att jag får in en enda stickling till utan att väggar börjar bukta och grenar knäckas... :)


Jag önskar verkligen att du kunde känna doften av tomatplantorna genom skärmen! 
Den doften framkallar minnen av uppväxtens fikastunder på altanen i solhörnan. Där tomaterna växte sig höga bakom ett gammalt fönster.

Och nu är det jag som odlar tomater! I mitt eget lilla växthus. Och hoppas att de kommer trivas där ute mot söderväggen och att jag i slutet av sommaren får öppna de där dörrarna och plocka solvarma tomater!

Kram!




Inga kommentarer: