tisdag 1 juli 2014

DIY: Hur man gör en ormbunkstavla!

Härom veckan fick jag lust att ge tavelväggen i hallen en somrigare känsla. Och eftersom jag både gillar och har strålande tillgång till just ormbunksblad fick de bilda motiv.


Inte mycket krävs: Lite färg, en pensel och en svamp. Och en ram om man så vill.


Dutta på ett jämnt lager färg. (Provtryck gärna ett par gånger först: Tricket är att vara noggrann och ta lagom mycket.)


Eftersom jag tyckte att det gärna blev lite tunt på sina ställen fyllde jag i med en tunn pensel.


Gjorde stödlinjer för bokstavsstämplarna. Stämplade...


... och så återstår inte mycket mer än att hänga upp. Somrigt!
Hit har äntligen solen återkommit. Hoppas detsamma gäller hos dig!

Kram!

2 kommentarer:

bara anna sa...

Så söt den blev!

Svar på din undran: min förändring/process började efter att jag blev mamma för sju år sedan. Då började jag tänka mer på vad vi äter, hur vi lever och allt det där och så har det gått successivt framåt .Jag blev mamma först vid 37 år och det har förändrat mig en hel del, bara till det positiva.
Eftersom vi fick barn sent så har jag hunnit jobba, resa och allt det där. Nu är jag nöjd och tacksam över att kunna vara hemma mycket med barnen och att kunna jobba hemifrån med mitt företag.

Ha en bra dag!

Unknown sa...

Tack för svaret! Roligt att lära känna dig lite mer.
Kram!