torsdag 10 juli 2014

Liten trip till Hedemora!

Dags för berättelsen om vår lilla roadtrip till Hedemora! En tur som jag mest av allt minns för tiden tillsammans med go'a väninnan och en lång lunch som sedan övergick i eftermiddagsfika på ett litet kullerstenstorg utanför stadshotellet.

På vägen dit stannade vi på den lilla gårdsbutiken Hönsgården. Med fin service och extraöppet för oss fick jag med en present hem till någon...

Väl i Hedemora gick vi till en butik jag fått tips om: blomsterstugan. Som var lika mycket inrednings- och klädbutik som blomsteraffär. Och vilken affär! Du vet, när man kommer in i en butik och liksom får feeling. Och skulle kunna ta med sig hela affär'n hem. ( Det gjorde jag inte.)
Men tittade länge på på porslin, lampor, blommor och riktigt snygga kläder från Culture. Det gjorde vi. Och köpte lite också:






Den där doftpelargonen, som jag skrev om tidigare, den kom härifrån. Liksom den här fina kopparlampan som numera hänger över vår köksö och ger ett glödande varmt ljus åt det vit-grå rummet.


Innan lunchpaus gick vi tvärs över gatan till en butik som sålde smycken från Våga. Dessa tillverkas just i Hedemora!

Och sedan vidare till ytterligare en inredningsbutik och kyrkornas loppis innan vi åkte hem. 

Så; lagom mycket shopping och trevlig långlunch. Det kallar jag en bra dag :) och  vill gärna rekommendera Hedemora för en liten utflykt!

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

En riktigt bra dag var det! Det vill gärna bli det med dig!!!! Kram